Wednesday 24 October 2007

GOBLOK SANGAT KE ORANG MALAYSIA

Malam tadi 23/10/07 semasa menonton berita TV3, tiba-tiba badan saya mengeletar, menggigil dan saya percaya tekanan darah naik. Apa tidaknya, mengikut Badan Pencegah Rasuah (sebenarnya Badan Pelindung Rasuah), pembelian beberapa peralatan seperti pen & buku teknikal, jack kereta, dll, (sebagaimana dilaporkan oleh Akauntan Negara) yang melebihi harga pasaran terbuka oleh agensi-agensi kerajaan tertentu adalah munasabah. Alasannya kos untuk membawa masuk barangan tersebut, jaminan kualiti oleh pembekal dan kos sampingan seperti masa yang diambil oleh pembekal untuk menerima bayaran dari kerajaan.

Mana tak seksa telinga mendengarnya. Saya tak tahu siapa yang bodoh di sini. TV3 kerana menyiarkan kenyataan tersebut, saya kerana mendengar berita berkenaan atau Ketua Pengarah BPR yang mengeluarkan kenyataan yang saya rasa Bangla pendatang asing tanpa izin yang tak sekolah pun tak tergamak nak keluarkan.

Kos import yang tinggi? Habis tu, macam mana pembekal yang boleh jual dengan harga murah bawa masuk barangan tersebut. Barang seludup kot ataupun barang tempatan yang tak ada kualiti macam kereta buatan Malaysia.
Jaminan mutu? Lah tu, kalau beli dengan harga murah tak ada jaminan mutu ke.
Bayaran lambat oleh kerajaan dan pembekal kroni kena bayar bunga pada bank kerana pinjam duit untuk buat business dengan kerajaan. Kata, bawa pimpinan cucu tok arab ni, semuanya cepat. paling koman 3 bulan dah terima bayaran. Berapa sangatlah bunga yang perlu dibayar sampai letak harga tak kurang 3 kali ganda harga pasaran.

Perkara macam nilah yang buat aku menyesal jadi rakyat Malaysia. Dahlah yang mentadbir negara satu kaum dengan jenis penyamun & penyangak tetapi cuma terhormat aje, rakyat Malaysia pulak samdol. Terima dan biarkan aje VVIP (Very Very Important Penyangak) ni menghabiskan duit rakyat. Kemudian bagi alasan bodoh untuk tutup pekong.

Aku tak tahu nak kata apa lagi. Yang aku pasti, india kacang putih, cina karung guni dan buruh pass darjah 6 melayu di Singapura pasti pecah perut ketawa mendengar & melihat benda kalut macam ni di Malaysia. Sekarang baru aku faham kenapa bangla, indon, china girls, dan 1001 jenis PATI lagi suka sangat masuk ke Malaysia dan bukan ke Singapura. Walhal di Singapura gaji kuli kang lebih mahal di Singapura berbanding Malaysia. Dah tu duit dia orang 2.3 kali ganda lebih mahal dari duit kita.

Nak tahu jawapannya? Sebab, pemimpin Malaysia, aparatus kerajaan dan rakyat Malaysia boleh dibeli dan diperbodoh-bodohkan dengan mudah.

Akhir kata dari saya. SI LUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA. BIARKAN-BIARKAN.

3 comments:

Anonymous said...

"Nak jadi Hang Jebat menentang kezaliman Sultan Melaka tapi suruh orang lain menentang Hang Tuah" - Tuan, teruskan menulis.

Anonymous said...

Well ... KALAU MELAYU TAK MAHU HILANG DI DUNIA jadilah MELAYU BUKAN ME - LAYU. PEMIMPIN MELAYULAH YANG MENGADAI BANGSA MELAYU MENJUAL TANAH MELAYU DAN APA SAHAJA KHAZANAH NEGARA. ITU HAKIKATNYA TAKKAN SEMUA ORANG MELAYU TIDAK SEDAR. ANGGOTA POLIS DAN ASKAR ADALAH ALAT-ALAT MEREKA UNTUK MENGKAYA-RAYAKAN DIRI DAN JUGA KRONI-KRONI MEREKA. ITU CITER DALAM NEGARA. CITER MEREKA DILUAR NEGARA LEBIH DASYAT. ITULAH DIA SEBAHAGIAN BESAR SIKAP PEMIMPIN MELAYU YANG DIANGKAT MENJADI PEMIMPIN OLEH KITA ORANG MELAYU YANG MUDAH SANGAT DIPERBODOHKAN. PEMIMPIN-PEMIMPIN SEBEGINILAH YANG MENGEMBONGKAN PERUT MEREKA DAN KRONI MEREKA DULU.
KALAU CITER FASAL PATI NI YANG
BAWA MASUK SIAPA? YANG DALANG SIAPA? SEPATUTNYA ORANG-ORANG YANG MENJADI DALANG TALIBARUT SEMACAM INI DITANGKAP DISIKSA MACAM JEPUN MENYIKSA RAKYAT MELAYU DULU SEBELUM DIBUNUH.... MEREKALAH TALIBARUT MEREKALAH PENDERHAKA DAN DALANG-DALANG DIBAWAH NAUNGAN PEMIMPIN-PEMIMPIN POLITIK DAN TAUKE-TAUKE BESAR INILAH YANG PATUT DIBUNUH DULU. YANG MENJADI PELINDUNG IALAH SEBAHAGIAN BESAR PEMIMPIN-PEMIMPIN POLITIK YANG MENJADI KETUA MAFIA DI NEGARA MELAYU INI.
NEGARA MELAYU YANG SUDAH LAYU KERANA PEMIMPIN MELAYU YANG ME-LAYUKAN BANGSA MEREKA SENDIRI. MASIH TIDAK SEDARKAH?
LALU PAK LAH...JANGAN DOK "TAK APA" MACAM TENGKU ABDUL RAHMAN. TAN SRI MUSA HASAN JANGAN DOK SENGAP JA ... BANYAK PEMIMPIN POLITIK TU PATUT DIMAHKAMAHKAN DULU RAMAI LAGI TAUIKE-TAUKE MELAYU YANG MENJAHANAMKAN BANGSA SENDIRI... TAKKAN PUKUL PAHAT BERTUKANG DALAM RUMAH SENDIRI SAHAJA.... BAGI JAWATAN PANGKAT DAN KEDUDUKAN BUAT APA KALAU TIDAK BERANI MENEGAKKAN KEADILAN DI LUAR PASUKAN?

Anonymous said...

TUAN...TERUSKAN MENULIS