Friday 2 October 2009

INDO BLUR

Aku lansong tidak mengerti dengan mentaliti orang Indonesia. Fasal Tarian Pendet, Lagu Terang Bulan, Rasa Sayang dan Gamelan, sanggup bergaduh dan berbunuh-bunuh dengan jiran mereka, Malaysia. Agaknya, dia orang tu dah tak ade kerja sangat, jadi daripada duduk melepak kat warong jalanan atau berdiri sepak kertas, lebih baik berdemonstrasi. Boleh gak penuhkan masa dan keluar juga peluh. Untungnya berdemo di Indonesia ialah kerana FRU kat sana tak main tembak-tembak meriam air. Dia orang tembak aje.

Ada orang bilang, mereka yang berdemonstrasi di Indonesia dibayar uang oleh pihak ketiga. Pada firasat, conspiracy theorist seperti Uncle B, tidak memeranjatkan, jika Singapura yang menjadi tali barut Amerika di Asia Tenggara dan mempunyai seekor Yahudi sebagai penasihat pertahanan, yang menjadi dalang, mengadu-domba negara majoriti Islam Malaysia dengan negara majoriti Islam Indonesia atas isu-isu hingusan. Bayangkan jika umat Islam di Malaysia bersatu hati dan bersepakat dengan umat Islam di Indonesia, Selatan Thailand, Selatan Filipina dan Brunei.

Lalu Islam dijadikan tunggak pemerintahan dan pemimpin negara berkiblatkan Kaabah, bukan Barack Obama. Hasil bumi negara dikongsi bersama untuk memajukan umat Islam di negara-negara lain dan tidak lagi dilonggokkan dalam peti besi pemodal yahudi. Negara mana agaknya yang akan gempak badak, jika semua pemimpin dan rakyat di negara yang Uncle sebutkan tadi, hidup dan mati mereka kerana Allah semata-mata. Jadi, untuk mengelakkan pemimpin dan umat Islam di negara berkenaan bersatu, laga-lagakan mereka dengan isu-isu yang remeh.

Untuk memastikan supaya pengadu-domba ini tiada lagi akal untuk memecahkan tali persaudaraan antara Malaysia dan Indonesia, apa kata PM Malaysia tulis surat kepada Presiden Indonesia, beritahu Pak Bambang Susilo, mulai tarikh surat berkenaan ditanda-tangani, Malaysia akan menyerahkan Kuntilanak, Gondorowo, Hantu Pocong dan Makanan Gado-Gado kepada Indonesia supaya hantu-hantu dan makanan tersebut tidak boleh dijadikan bahan untuk bergaduh. Orang Minyak, Pelesit dan Mat Rempit, walaubagaimana pun kita simpan sebab hantu-hantu tersebut, Malaysia yang cipta.

Selain dari itu, nama-nama yang ada juga digunakan oleh orang Malaysia seperti Marwono, Sungib, Marwan, dll, akan dikembalikan kepada Indonesia. Orang Malaysia hanya dibenarkan guna nama seperti Melor, Alang, Megat, Bulat dan sebagainya sahaja. Tak payah gaduh-gaduh. Aman sikit dunia. Hampir terlupa, gempa bumi pun elok kita serahkan kepada Indonesia. Biar Pak dan Mak Indon tu megah mendakwa bahawa gempa bumi bermula dan berlaku di negara mereka dan Malaysia hanya kena tempiasnya aje. Ambik kau, nak sangat glamer.

Salam dari Uncle B, yang percaya dan yakin bahawa hantu, tak kira dari negara mana asalnya (seperti Dracula, Frankenstein, dll), tetap hantu dan tak boleh jadi orang kecuali pontianak yang boleh dipaku di kepala untuk jadi orang. Adakah paku kat kepala, pakulah tempat lain, baru betul. Byeeeee!!

2 comments:

Dang Mewangi said...

Adakah paku kat kepala, pakulah tempat lain, baru betul. Byeeeee..

hahahaha... ada makna statement tu. hihihihi

kucingkurap said...

Adakah paku kat kepala, pakulah tempat lain, baru betul. Byeeeee..

Salam bro.. setahu saya setiap kali majlis perpisahan utk meraikan pegawai yg tiada keris bersilang samada bertukar atau bersara, lagu wajib geylang si PAKU geylang akan dinyanyikan beramai2.. mentang2lah pakai paku je..tpi xper lah, citer ni pn ada kene mengena dgn paku gak..!