Thursday 17 June 2010

BERTIANG TAPI TAK BERTANAH

I
Ini mungkin posting saya yang paling ringkas. Lah ini jam 3 pagi, Khamis 17 Jun 2010, saya ada kat pejabat. Bukan kerana kertas siasatan tetapi saje ambil angin. Duduk rumah tak boleh tidur. Nak kacau bini, bini dah lelap. Jadi daripada melahu tak tentu arah, lebih baik menghala ke pejabat. Dapat juga menikmati keindahan pagi di Kuala Lumpur yang berlumpur luar dan dalam, jika kita tahu mencarinya.
Sebut pasal bini lelap ni, 2 perkara mengusik hati saya. Guru saya beritahu jika beristeri elok jika isteri umurnya 6-7 tahun lebih muda dari suami. Ini disyorkan oleh ajaran Islam, kata guru. Kalau dia kelentong, maka saya mengelentong andalah jadinya. Peliknya, di sekeliling saya, saya lihat banyak pasangan termasuk pegawai-pegawai muda saya, yang beza umur dengan isteri sekadar setahun dua sahaja malahan ada yang isteri lebih tua dari suami.
Bukan apa, masa masing-masing berumur dalam lingkungan 20an tahun, tersentuh aje, jadi. Ketika umur 30an, pantang tergesel, mencadak. Lingkungan 40an kena raba-raba dulu, baru on. Yang susahnya apabila masing-masing dah 50an. Suami ada maaf lagi. Orang lelaki ini, selagi dia hidup, semuanya hidup, lambat bangun mungkin tetapi mati belum tentu. Masalahnya orang pompuan kita, kalau dah 50 ke atas, tidur lebih nikmat dari berlakun cerita XXX dengan suami. Bukan tak ada isteri 50an yang masuk bilik beradu pakai baju tidur tipis supaya suami tak boleh tidur tetapi perempuan jenis ini adalah spesies yang sukar ditemui. Kalau jumpa ibarat kena 4 nombor ekor.
Jika kajian katun saya melalui sembang-sembang dengan rakan-rakan yang double barrel dan analisa sonsang ke atas kes-kes isteri dimadukan atau ditinggalkan suami kerana awek muda tak betul, masakan Dato' K kahwin dengan Siti Nurhaliza dan tinggalkan isteri yang kira alright ape, paras rupanya. Perlu diingat, kereta harap lawa aje tak ada guna, kalau tak boleh pecut. Biar kereta Toyota KE 20 tetapi enjin nala, masih boleh berdesup dan kona lipat lagi.
Lagi satu yang saya heran ialah orang perempuan ni. Masa bujang dan berdosa jika tersasul, bukan main beria-ia mengoda kita. Apa saje jadi. Boleh ajak kita main buang-buang baju dan kain lagi. Lama sikit lepas kahwin, suami pulak kena buat muka kesian, merayu-merayu dan jadi peminta sedekah. Tu yang banyak jantan cari rezeki kat luar agaknya kerana isteri di rumah, lokek. Atau mungkin, lagak seksi seorang wanita solo tu adlah sebagai umpan sahaja supaya tak dapat title dara antik.
Jumpa lagi, dari Uncle B, yang mungkin tidur pejabat pagi ni kalau mengantuk dan tak kisah kalau ada wanita yang marah kat kerana mulut celupar uncle. Byeee dan sweet dreamzzzzz.

3 comments:

Dang Mewangi said...

i like this.........
bravoo uncle ..

Dang Mewangi said...

i like this.........
bravoo uncle ..

Anonymous said...

setuju bebenar,,