Tuesday 30 March 2010

MACAM TAK PERCAYA AJE

Membaca bahan berita yang disiarkan oleh akbar The Sun, Kosmo dan Harian Metro keluaran 29 Mac 2010, membuat saya macam tak percaya aje perkara-perkara yang dilaporkan boleh berlaku. Politik Malaysia lainlah, semua benda boleh berlaku. Jadi tak hairan kalau ada peristiwa-peristiwa merepek dan merapu menjadi realiti dalam senario politik Malaysia.

The Sun dalam ruangan “Amazing Briefs” berjudul ‘Love Dies In The Cold” menyiarkan berita sepasang kasih yang sedang memadu asmara, mati dalam kereta volkswagen mereka yang dipakir dalam sebuah garaj kecil kerana tersedut gas exhaust kereta. Ketika itu cuaca sejuk (bersalji) dan pasangan dipercayai menghidupkan enjin kereta untuk memanaskan badan. Astagar!, kalau dah pakir dalam garaj bermakna dekat rumahlah. Kenapa tak masuk rumah dan main dalam rumah aje. Tidak pun pandu volkswagen ke hotel berhampiran dan tala dalam hotel. Mungkin pasangan ni budak sekolah agaknya. Nak main dalam rumah takut ibubapa marah. Nak sewa hotel tak ada duit. Kesian. Nak sedap dapat bala.

Harian Metro di mukasurat 8 pula menyiarkan cerita seorang pelajar perempuan tahun 5, sebuah sekolah di Kuala Lumpur, diraba payudaranya oleh rakan lelaki sedarjah. Ini gara-gara pelajar lelaki tersebut marah dan geram kerana pelajar perempuan tadi gagal melunaskan bayaran RM2 kepada silelaki yang menang pertaruhan dengan pelajar perempuan tadi.Tahun 5 bermakna darjah 5 lah tu. Usia pelajar-pelajar tersebut baru 10-11 tahun lebih kurang. Mak Datuk, itu baru umur 11 tahun. Dah pandai raba-raba tetek anak gadis sunti. Agaknya kalau pelajar lelaki tadi dah dewasa nanti, umur 18 ke atas atau mungkin lebih muda dari itu, ada tokoh gamaknya untuk jadi penzina bersiri.
Lagi satu. Yang pelajar perempuan tadi, baru 10-11 tahun umur, dah ada tetek yang ketara menonjol ke untuk diraba? Masa saya sekolah dulu kalau setakat umur 12 tahun, hampir 99% pelajar perempuannya, leper tang dada. Barangkali inilah hasil ransangan berbentuk sexual yang bersepah-sepah di pawagam, TV, akhbar dan majallah dalam dunia moden hari ini. Budak-budak cepat membesar dalam semua segi. Esshhh! takut uncle dibuatnya.

Harian Metro di mukasurat yang sama juga ada mengeluarkan berita seorang pemuda berumur 20 tahun membuat laporan polis kerana dibelasah oleh teman wanitanya di khalayak ramai semasa shopping di sebuah pusat membeli belah di Putrajaya. Mamat tersebut dibelasah kerana menegur kekasihnya. Ya Rabbi! Apa nak jadi dengan budak-budak hari ini. Yang perempuan berperangai brutal macam jantan, yang lelaki lemah lembut macam akua.
Perempuan macam betina kaki pukul tadi, jangan dibuat bini, biar dia andartu sampai kerepot dan melahu tak merasa. Komentar dari presiden Persatuan Wanita Islam Antarabangsa Malaysia, Dr.Rubiah K. Hamzah, kejadian di atas, apabila wanita hilang rasa malu dan berani belasah orang di tengah makhlak, menunjukkan dunia nak kiamat dan masyarakat semakin runtuh. Baru tahu ke Dr. ? Saya dah tahu sejak zaman tok adam lagi.

Macam mana masyarakat tak semakin runtuh jika pemimpin negara cakap tak serupa bikin. Apabila kepala ke hulu dan bontot ke hilir. Akhbar Kosmo di mukasurat 11, melaporkan Menteri Belia Dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek telah mengumumkan bahawa kegiatan merempit akan dijadikan satu aktiviti sambutan Hari Belia pada 14 Mei 2010 nanti. Nah engkau, polis terkial-kial nak basmi aktiviti merempit, kerja tanpa overtime hingga ke awal pagi, menteri kata boleh merempit untuk galakkan lebih ramai belia menyertai sambutan hari belia. Menteri dari kerajaan pimpinan UMNO pulak tu. Apa mesej yang nak disampaikan ni? Bahawa UMNO boleh mengatasi undang-undang dan buat apa dia orang suka. Eloklah tu cara mengajar budak-budak.
Apa kata pada hari tersebut menteri arahkan Jabatan Ugama Islam negeri jangan buat serbuan khalwat atau maksiat di hotel-hotel, tak kiralah yang low class punya hotel ke atau di tempat-tempat awam. Jadikan hubongan sex bebas atau raba meraba antara belia lelaki dan wanita, antara belia gay dan antara beliawanis lesbian sebagai satu acara sambutan Hari Belia. Tapi setiap 14 Mei sahaja. Hari lain tak boleh, tangkap dan kenakan hukuman syariah. Bukan apa, saje nak buat budak-budak Malaysia rasa seronok menyambut Hari Belia dan supaya mereka sayang BN apabila dah tahu memangkah kertas undi nanti.
Pendek akal betul menteri-menteri Malaysia ni. Sebab tu selalu kena kelentong dengan tokoh-tokoh keparat Malaysia semasa sain perjanjian buat lebuhraya bertol, penswastaaan bekalan air dan letrik, dll. Itu belum kira kena dibodohkan oleh menteri-menteri Singapura apabila sain perjanjian bekalan air dan pelaburan Singapura di Wilayah Iskandar.
Salam sayang dari Uncle B yang sejak akhir-akhir ini selalu sangat terperanjat dengan apa yang terjadi pada masyarakat Malaysia terutama yang berbangsa Melayu tetapi tak semestinya berugama Islam.
Byee!

No comments: