Wednesday, 18 February 2009

AKU MALU MENGAKU MELAYU


Hari ini, 18 February 2009, saya malu mengaku melayu. Orang melayu, satu masa dahulu, terkenal dengan lemah lembut, budi bahasa dan sopan santunnya. Tidak gemar berkonfrantasi tetapi bila ditekan dan didesak secara melampau, inilah bangsa yang mudah mengamuk. Arwah atuk saya, sebelah emak, is a soft spoken man, selalu tersenyum tetapi bila hilang sabar, harimau lapar pun menikus bila berhadapan dengan Wan Mohd Amin Bin Wan Adnan Bin Wan Seman, bila matanya (atuk) mengecil.


Hari ini Melayu sudah hilang budi bahasa. Sopan santun entah ke mana, lemah lembut bertukar longlai dan lesu lalu Tanah Melayu jadi Malaysia, Bahasa Melayu jadi Bahasa Malaysia dan KTM jadi Keling Tipu Melayu. Hari ini Melayu hanya tinggal cakap-cakap dan sembang kosong di Parlimen. Tahu hunus dan goyang keris tetapi tidak berani menusuk.

Kenapa saya malu mengaku melayu? Laporan Malay Mail 18hb February 2009, muka surat 3 dengan tajuk Now, where’s Hilmi, Ex Boyfriend membuat saya begitu.

Jika anda baharu sahaja keluar dari hutan belantara, ingin saya maklumkan bahawa si Hilmi tu adalah bekas boifren Elizabeth Wong. Elizabeth Wong adalah wakil rakyat PKR yang letak jawatan kerana gambar bogel si Mary tu (orang putih, kalau nama Elizabeth, nama panggilan dia jadi Mary sahaja) dah tersebar luas.

Inilah yang membuatkan saya malu hendak mengaku melayu. Kebetulan saya part bugis dan bukan melayu asli.

Seorang wanita Cina telah sudi menaruh kasih kepada jejaka melayu. Fikir senang ke amoi nak beri kasih dan ... pada mamat melayu. Mamat sengkek pulak tu. Kalau amoi jatuh cinta dengan millionaire melayu, mungkin kita kata kerana duit. Ini pembantu peribadi seorang wakil rakyat PKR. Berapa sen sangatlah gaji si Hilmi tu, yang boleh membuatkan si Mary layu di pangkuan melayu.

Bukankah manis kalau budak Hilmi tu ajar Mary tentang Islam. Tunjukkan bagaimana ikhlas dan berintegritinya seorang penganut Islam. Kalau si Mary ajak ringan-ringan, beritahu Mary, jangan, tak baik dan tak manis buat macam tu. Kalau Mary nak londehkan skirt, tarik balik skirt ke pinggang dan beritahu Mary, berdosa make love sebelum ijab kabul.

Lama kelamaan Mary tentu terpegun dengan kecantikkan budi pekerti pemuda Islam lalu dia akan canangkan kepada semua amoi-amoi dan janda cina di Malaysia malahan di People’s Republic of China dan Taiwan supaya memeluk agama Islam dan kahwin dengan lelaki Melayu Malaysia.

Kalau kita berpandangan jauh, akan lahirlah anak-anak MELACI (MelayuCina), akan ujudlah bangsa malaysia dan akan berkembanglah Islam di Malaysia. Budak Hilmi tu betul-betul tolak tuah. Kalau dia berakal, dah lama Mary atau Elizabeth memeluk agama Islam, kahwin dengan Hilmi dan Hilmi akan dapat isteri yang tak bersunat. Woooo ... mak datuk ,,, phheehhh!!!!.

Ini tidak, diajarnya amoi tu telanjang-telanjang, di sexually exploit nya budak cina tu, ambil gambar, belah dan lepas tu sebar gambar bogel amoi tu, yang dibenarkan diambil atas dasar cinta. Inilah yang dinamakan menodai cinta.

Lepas ini saya gerenti, semua amoi dan wanita India yang ada kekasih melayu, akan putuskan hubongan dengan boyfriend melayu masing-masing. Kerana angkara seekor berok Melayu, ranap peluang semua mamat melayu nak kepit amoi. Siapa yang rugi, kita jugak.

UNTUK DIFIKIRKAN OLEH KAUM LELAKI

Anda bukan lelaki kalau guna pujuk rayu dan tipu helah untuk masuk dalam kain seorang wanita. Itu jantan sial namanya.
Anda lelaki sejati kalau wanita yang paksa anda masuk dalam kain dia.

1 comment:

rantong said...

Doa selamat agar penyatuan orang melayu tidak longgar oleh dakyah orang-orang kafir dan DAP dan orang yang besekongkol dengan DAP.

"Segala kepujian dan kesyukuran dipersembahkan ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahmah perlindungan kepada kami sekalian dengan aman tenteram, sihat wal’afiat dan selamat sejahtera. Kami memohon kepada-Mu ya Allah semoga diperkukuhkan perpaduan, dipereratkan persaudaraan dan diperkuatkan keazaman, hasrat dan cita-cita agar sentiasa mendapat keredhaan-Mu ya Allah".

"Kami juga memohon kasih sayang-Mu ya Allah agar jiwa dan kehidupan kami berada dalam aman di dunia agar kami dapat mengimarahkan bumi sepertimana yang Engkau perintahkan, maka daripada Engkaulah sahaja ya Allah kami memohon bantuan dan pertolongan".

"Kami dengan segala rendah diri memohon agar Engkau kurniakan kami dan hamba-hamba-Mu sekalian dengan taufik dan hidayah, sentiasa di bawah pimpinan dan petunjuk-Mu ya Allah, mudah-mudahan segala usaha dan amal yang kami tunaikan akan mendapat sepenuh kejayaan dalam keredhaan dan restu-Mu di sepanjang zaman".

"Berkatilah negara Malaysia ini dan rahmatilah di bawah perlindungan-Mu sekalian yang bersangkutan dengannya semoga mendapat pertunjuk dari-Mu ke jalan yang Engkau redhai serta dengan penuh kehormatan dan kesucian, di samping meninggikan syiar-Mu dalam semua bidang".

"Peliharakanlah kami dan negara kami daripada segala bala bencana. Jauhkanlah kami sekalian daripada segala ancaman dan pengkhianatan. Bersihkanlah negara kami dari segala anasir jahat. Pandulah kami semua ke jalan yang benar, adil dan saksama dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.".

"Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini".


View Profile: Rantong™