Thursday 19 February 2009

DEI! APA AWAK ORANG MAHU


Ini betul-betul dah melampau. Agaknya, apa yang dia orang hendak. Supaya kalau India merompak dan bunuh orang tak berdosa, biarkan.

Bila polis yang kebetulan Melayu, tembak mati penjenayah, yang kebetulan India, itu ethnic cleansing atau penghapusan kaum. Sebaliknya, kalau polis yang kebetulan India, tembak mati penjenayah yang kebetulan melayu, hendak dipanggil apa?

Aku tidak mendengar dan tidak melihat pun orang melayu menjerit atau berarak apabila bajingan melayu ditembak mati. Begitu juga kaum cina, tak ada pun tulis surat kepada perdana menteri Republik Rakyat Cina, mengadu orang melayu bunuh cina malaysia kerana ramai gengster cina ditembak mati oleh polis, yang kebetulan ramai melayu. Masa darurat dulu, ramai komunis mati kena tembak oleh pasukan keselamatan, yang majoritynya orang melayu. Rata-rata cadre komunis, bangsa apa, kalau bukan cina. Itu bukan penghapusan kaum ke kalau ikut kayu ukuran aktivis india malaysia.

Yang hairannya, kenapa aktivis india di Malaysia termasuk MIC, tidak mahu menangis, tarik-tarik rambut, koyak-koyak sari dan bergolek-golek tengah jalan meratapi ahli-ahli pasukan keselamatan, yang kebetulan ramai melayu, yang mati demi tugas untuk memastikan yang Malaysia selamat untuk didiami oleh orang melayu, cina dan india.

Lagi sekali aku hairan. Kalau orang melayu di Malaysia ini teruk sangat, kenapa ramai sangat orang cina dari PRC (terutama amoi), Bangla, India dan macam-macam negeri lagi, berpusu-pusu dan berasak-asak nak masuk dan hidup di Malaysia.

Sampai sami, pengukir dan pemuzik kuil hindu dari India pun bekerja di kuil-kuil di Malaysia. Cuba baca NST bertarikh 19 February 2009 muka surat 10 mengenai 63 orang sami, pengukir dan pemuzik kuil dari India yang akan bekerja (dan aku pasti akan dapat status PR atas daya usaha MIC) di Malaysia. Dia orang ini tidak takut kena tembak dengan polis Malaysia ke?

Kalau nak tahu kenapa aku tiba-tiba macam marah sangat dengan kaum india, cuba baca NST bertarikh 19 February 2009, kali ini di muka surat 12. Satu muka penuh cerita pasal polis tembak mati enam penjenayah india. Yang aku geram sangat tu, semua berita itu seolah-olah menyalahkan polis kerana menjalankan tugas mereka. Apa kata kalau yang kojol itu orang Cina atau Melayu? Ada heboh-heboh macam ini ke.

Cuba perhatikan tajuk-tajuk berita yang disiarkan dimuka surat 12 itu.
”Nothing to do with race, says CID chief” – ”Tidak ada kena mengena dengan perkauman, kata Ketua CID”.
”Nephew was innocent” – ”Anak Saudara Tidak Bersalah” : Bapa saudara kepada salah seorang saspek yang ditembak mati mendakwa polis zalim.
”MIC also suffers when bad hats die” - ’MIC juga menanggong padah apabila kacang hantu mati”.

Yang paling sedihnya, semata-mata untuk kepentingan politik, Parti Keadilan Rakyat, yang kebetulan ahlinya ramai india, tumpang semangkok, belasah polis kerana polis buat kerja.

Tapi aku yakin, tidak semua orang india berfikiran macam india jalanan ini. Aku juga ada kawan rapat dari kaum India. Brother Sudar, brother Supra, brother Krish, Tuan Naren, jom kita pekena capati di Tiger Jit!.

Sebenarnya setiap kaum pun ada kumpulan yang tidak berakal. Kumpulan yang aku gelar Melayu kampong, Cina Bukit dan India estet.

Cuba fikir. Orang Melayu ke, orang Cina ke, orang India ke, kita tetap orang Malaysia kan? By the way mana pergi minah salleh celup, si Susan Lankaster tu? Lawa dan manis budak tu.

Hingga merapu lagi, jangan lupa padam lampu dan gelapkan bilik segelap-gelapnya sehingga perlu meraba-raba apabila hendak memadu asmara. Lagi pun meraba-raba dulu baru syok. Kalau kena rakam pun, gerenti tak nampak punya.

Byee!!

1 comment:

Anonymous said...

Apa nak buat tuan, itulah tahap mentality yang ada pada Politikus di Malaysia pada zaman sekarang.
Yang menghangatkan lagi situasi yang tersedia huru hara itu pun bukannya siapa, orang kita sendiri yang dok layan sangat kat golongan haram jadah ini juga.
Sepatutnya kerajaan Malaysia buat tawaran kat haram jadah semua ini peluang untuk balik ke "Kampung Halaman" mereka. Masa itulah baru padan muka diorang. Tiada sebab kenapa kita perlukan rakyat macam ini, bodoh tak boleh diajar. Dahlah bodoh, berlagak sombong pulak tu.
Tapi yang peliknya, dalam diorang punya hentam-hentam polis, tahu juga cari polis bila ada apa-apa hal dari sekecil-kecil bini diorang beranak sampailah mak bapak diorang mampus.
Bagi pasukan PDRM, inilah masanya kamu semua kena teruskan kerja dan pastikan bendera PDRM sentiasa berkibar dengan megahnya. Selagi kamu "acted in good faith", pedulikan diorang semua.
Tuan, takde ke gambar 'Ely'. Dulu tengok dia macam tak cantik, tapi bila dah kecoh-kecoh macam ini, macam cantik pula tengok muka dia....